Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah
Powered By Blogger

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Wednesday, March 3, 2010

Mr & Mrs BFF 10

Terperasan? Malunya....
“Aku tinggal dekat sinilah sejak kita dah kahwin ni.” Ujarnya sebaik sahaja keretanya memasuki kawasan perumahan sederhana itu. Amishah di sisi diam membisu namun masih mampu mengukirkan senyuman.
Berpusing-pusing tiga kali melalui jalan yang kemas berturap namun agak berbukit, akhirnya Khusyairi membelokkan kereta ke lorong kiri. Kereta Toyota Viosnya berhenti di petak 2A 5-2.
“Okey, dah sampai dah. Jom.”
“Hurmm...”
Khusyairi dengan pakaiannya yang masih basah bergegas membukakan but kereta mengeluarkan beg pakaian Amishah. Amishah di belakang hanya memandang namun sebaik sahaja pintu but ditutup, dia tiba-tiba memeluk pinggang Khusyairi dengan lagak manjanya. Dia benar-benar rindukan lelaki ini.
“Baju aku basah ni, shah. Nanti kau demam pula.” Khusyairi cuba mengelak.
“It’s okay, darling. Biar kita sama-sama demam.”
“Darling?.” Khusyairi segera berpaling. Memandang pelik pada Amishah yang sekadar menayang reaksi selambanya. Bukankah dia sendiri tidak mahu dipanggil dear? Sebab aku bukan dearnya?
“Terkejut?.”
“Err...bukannya kau...”
“Aku tak suka kau panggil dear?.” Amishah sudah menahan senyuman. Dia tahu salahnya. Menempelak Khusyairi gara-gara memanggilnya dear.
Khusyairi angguk. Memandangkan Amishah tidak mahu berenggang, tangan wanita itu ditariknya menuju ke arah tangga sebelum mereka bersama-sama mendaki anak tangga ke tingkat dua.
“Kalau kau boleh panggil aku sayang, kenapa aku tak boleh panggil kau darling pula?.”
“Sayang?.”
“Hurmmm....” kunci di tangan Khusyairi dirampas. Dengan mudah, kunci pintu sudah terbuka. “Aku suka dengar kau panggil aku macam tu, darling. Rasa macam betul aje kau sayang sangat dekat aku.”
Macam? Khusyairi senyum sendiri. Kalaulah Amishah boleh melihat dia sememangnya sayang benar padanya, cinta padanya, bolehkah Amishah menerima itu?
Lampu utama dipasangnya. Mujur saja rumahnya tidak bersepah. Kalau tidak, dia memang akan mendengar leteran Amishah. Seperti dulu-dulu bila Amishah datang ke rumahnya melihat barang-barang bertaburan di lantai.
“Cantiknya rumah kau, darling. Ada masa ke nak kemas semua ni?.” Matanya meliar ke seluruh rumah. Ruang tamunya walaupun nampak ringkas tetapi sudah terlalu kemas untuk seorang lelaki yang tinggal bersendirian. Kalau hendak dibandingkan dengan rumah abang-abangnya, Khusyairi pasti akan menang.
“Kemas bila rasa nak kemas. Ini rezeki kaulah jumpa rumah aku tengah kemas.”
“Okeylah ni. Lagipun kau sibuk dekat office kan.”
Khusyairi angguk saja. Lazimnya dia mengemas rumah setiap hari ahad. Selepas menghantar pakaian kotor ke dobi.
“Oh ya, kau pergi mandi dululah. Aku buatkan air untuk kau.” Arahnya bila melihat Amishah sudah menahan kuap. Berjam di dalam kapal terbang, kemudian menunggunya, Amishah pasti letih.
“Hermm...kau yang patut mandi dulu, darling.” Bahunya disentuh lembut. “Nanti demam, susah pula. Aku nak bawa pergi klinik pun bukannya aku tahu sangat selok-belok kawasan ni.”
“Susah-susah, kita mandi sama-sama. Before that, biar aku masakkan air panas dulu. Lepas mandi kalau nak minum, tak payah tunggu lama.”
“Mandi sama-sama?.”
Bulat mata Amishah merenung Khusyairi. Apa nakal sangat ni?
“Yelah. Mandi.”
“Eesh, nakallah.” Marahnya. Bahu Khusyairi dipukul kasar. Tidak sangka pula Khusyairi boleh nakal begini. Kalau dulu, pernah juga dia mengusik hendakkan ‘benda’ tu tapi mukanya waktu itu memang pun tak serius.
Khusyairi kerut kening tidak mengerti. “Apa yang nakalnya? Mandi sama-sama pun nakal ke?.”
“Kau tak rasa mandi sama-sama tu nakal?.” Amishah pula mengerut kening. Di rumah begini, berdua-duaan, tiba-tiba hendak mandi sama? Oh, menakutkan betul rancangan tu!
“Mandi pun nakal. Tak faham aku.” Dengan selambanya, Khusyairi merebahkan kepala ke riba Amishah. “Kau mandi dekat bathroom kau, aku dekat bathroom aku. Apa yang nakalnya, shah?.”
“Hah?.” Amishah buntang mata. Malu. Terasa panas kulit mukanya dipandang Khusyairi begitu. Aku salah faham ke? Habis tu kata mandi sama-sama? “Err...”
Khusyairi angkat kepala. Memandang tepat kepada reaksi Amishah yang tiba-tiba berhenti menyentuh rambutnya. Beberapa saat kemudian, bibirnya mengukir senyuman nakal.
“Oh, oh...aku rasa aku tahu. Shah..shah...ini mesti kes kau suka berprasangka buruk dengan aku kan?.” Terasa mahu saja dia meledakkan ketawa namun risau dengan reaksi Amishah, akhirnya dia cuma menahan senyuman.
Shah...shah...fikirannya asyik ke situ, tak ada lain....tunaikan betul-betul nanti, hah, baru padan dengan muka...


“Yang, masak breakfastlah.”
Senyap. Khusyairi mengeluh lagi. Gara-gara malu dengan kisah semalam, sampai sekarang Amishah merajuk. Dari malam ke lewat pagi ini, sekali pun kelibatnya tidak kelihatan di luar bilik.
Tak sangka pula Amishah hendak ambil serius dengan perkara itu. Sedangkan dia sikit pun tak mengusik, apatah lagi mengungkit.
Hari ini dia sudah mengambil cuti. Rencananya mahu menghabiskan masa dengan Amishah di rumah. Atau membawa Amishah berjalan-jalan. Ke Suria Sabah. Atau ke One Borneo. Warisan Square. Ke mana saja yang Amishah mahu.
“Shah, keluarlah ya. Kalau tak nak masak breakfast pun tak apa. Aku boleh masak. Tapi keluarlah.” Khusyairi terus merayu.
Amishah masih tidak bereaksi. Dia malu yang amat. Entah apalah yang dikatakan Khusyairi dalam hatinya semalam ya bila aku tersalah sangka? Ahhh!!!!!!! Tapi yang aku boleh pergi salah faham tu pula kenapa?
Beberapa minit menanti, akhirnya Khusyairi mengalah. Dia ke dapur menjenguk peti sejuk. Ayam bekunya masih banyak berbaki. Sayur brokoli dan cendawan butang pun masih ada.
“Yang, kalau kau tak nak keluar, tak apalah. Mungkin kau tak nak tengok muka aku, jadi aku nak keluar sekejap. Ada hal dekat site. Petang sikit nanti bila kerja dah siap, aku balik. Kalau lapar, dekat dapur tu ada bahan-bahan nak masak. Atau boleh call pizza hut ke atau McDonald.”
Masih tiada balasan. Mungkin dia malu sangatlah tu. Khusyairi senyum sendiri. Biarlah kalau Amishah perlukan masa. Lagipun ada baiknya dia ke pejabat daripada duduk melangut di rumah macam pungguk rindukan bulan.
Kemeja putih lengan pendek segera disarung ke tubuh. Dipadankan dengan seluar jeans biru gelap. Hari ini hari sabtu. Tidak perlu berpakaian terlalu formal lagipun dia cuma akan duduk di dalam pejabat.
Sedang asyik menyikat rambut, telefon bimbitnya tiba-tiba bergegar di atas meja.

5 comments:

  1. huhuhuhuhu

    shah,pk outside de box lorhh

    ReplyDelete
  2. SALAM...NAK JADI KAYA???
    mari sertai saya di catcheyes jom.. yg bestnya..PERCUMA
    Cara nak register.
    1.klik http://www.catcheye.com.my/?r=76267
    2.klik join catcheye now
    3.isi maklumat diri,IC dan alamat (penting sebab cek dihantar
    berdasarkan ini selepas cukup RM50)
    4.Isi jawapan: soalan 1 jawapan A, soalan 2 jawapan B,soalan 3
    jawapan A. (jika awak jawab salah pendaftaran tidak diterima)
    5.klik agree and proceed..Ok siap

    kemudian apa perlu buat?
    1.klik http://www.catcheye.com.my/?r=76267 dan sign in
    2.lepas sign in klik reward panel
    3.Awak lihat akaun awak ade RM1 (bonus) dan link awak.
    4.Copy link awak dan gantikan link saya ini dengan link awak.
    5.postkan risalah saya ni ni buletin myspace & emailkan kepada
    kawan2.
    6.Lihatlah tak sampai sebulan awak dah ade 10 orang di level
    1.percayalah!sebab benda ni 100% percuma

    ReplyDelete
  3. SALAM...NAK JADI KAYA???
    mari sertai saya di catcheyes jom.. yg bestnya..PERCUMA
    Cara nak register.
    1.klik http://www.catcheye.com.my/?r=76267
    2.klik join catcheye now
    3.isi maklumat diri,IC dan alamat (penting sebab cek dihantar
    berdasarkan ini selepas cukup RM50)
    4.Isi jawapan: soalan 1 jawapan A, soalan 2 jawapan B,soalan 3
    jawapan A. (jika awak jawab salah pendaftaran tidak diterima)
    5.klik agree and proceed..Ok siap

    kemudian apa perlu buat?
    1.klik http://www.catcheye.com.my/?r=76267 dan sign in
    2.lepas sign in klik reward panel
    3.Awak lihat akaun awak ade RM1 (bonus) dan link awak.
    4.Copy link awak dan gantikan link saya ini dengan link awak.
    5.postkan risalah saya ni ni buletin myspace & emailkan kepada
    kawan2.
    6.Lihatlah tak sampai sebulan awak dah ade 10 orang di level
    1.percayalah!sebab benda ni 100% percuma

    ReplyDelete
  4. hehehe... sweet... x sbr nk tau kisah seterusnya... smbg2...

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts