Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Sunday, July 18, 2010

Mr & Mrs BFF 35

p/s : Sudi-sudikanlah membaca yer...Huhu...Minggu yang amatlah borink dekat sekolah...x tahu nak buat apa..yg pasti tak boleh mengarang dan mengarut depan cikgu2 senior yg bermata tajam tu semua..haha..pendeeek sesangat tp kerap..bolehkan?


“Macam mana? Dah sihat ke?.” tegur Najihah sebaik sahaja dia melangkah masuk ke ruang bilik guru.
Pagi masih awal tapi dia memang lebih suka bergerak keluar dari rumah sebelum pukul enam setengah. Dia mahu sampai awal dan bersedia apa yang patut.
“Okeylah. Sakit kepala pun dah kurang.”
“Sakit kepala aje ke? tak pergi jumpa doktor?.” Najihah datang mendekat ke mejanya dengan senyuman nakal.
Amishah diam membisu. Belum ada seorang pun yang mengetahui berita kehadiran bayi kecil di dalam perutnya kini. Dia sendiri kurang pasti apa keperluannya dia membuka cerita kepada orang lain sedang Khusyairi sendiri belum tahu.
“Betul tak ada apa-apa berita baik nak disampaikan?.”
“Tak adalah, Jie. Berita baiknya cuma aku dah sihat jadi orang lain tak perlu pening nak gantikan kelas aku.”
Najihah ketawa kecil mendengar jawapannya. Amishah belum ada mood mahu kembali bekerja agaknya. Maklumlah, baru selesai berduaan dengan suami di Kuala Lumpur.
“Okeylah. Itu pun bagi aku berita baik juga,kan?.” Dalihnya kemudian.
Segarit senyuman di bibir Amishah menyenangkan hatinya sedikit. Kalau moodnya terus terganggu, bimbang pula dia tidak dapat mengajar dengan baik di dalam kelas sebentar nanti.
“Oh ya, kau tentu belum dengar berita kan?.”
“Berita?.” Sedikit sahaja kepalanya diangkat, memberi isyarat dia mahu mendengar perkhabaran Najihah.
“Hurm…Guru Besar sampaikan berita semalam, tiga orang guru akan dihantar berkursus di IPTA. Dua minggu aje.”
“Kursus apa tu?.”
Najihah melebarkan senyuman riangnya. “Kursus pelaksanaan program pemulihan. Dan kau tak nak tanya ke siapa yang dah terpilih pergi kursus tu?.”
Amishah sekadar angkat bahu. Dia cuma mahu terus mendengar khabar, bukannya disuruh meneka-neka sesuatu yang baginya bukanlah perkara terlalu menarik. Ataukah sebenarnya ini bukanlah masa yang sesuai hendak memintanya meneka? Ya, kemungkinannya begitulah.
“Tak nak tahu ke siapa?.” Najihah masih mahu mencuba.
“Jie, cakap ajelah siapa. Kau ke?.”
“Hurmm…” Senyuman di bibirnya masih tidak lekang. “Aku, Ilyas dan…”
“Siapa lagi?.”
Najihah angkat bahu. Berita ini memang mengejutkannya semalam namun ada juga baiknya memandangkan dia berkesempatan menginap di rumah suaminya yang menjadi tenaga pengajar di situ.
“Oh ya, senanglah hati kau kan sebab dapat jumpa cik abang kau dekat sana nanti.” Usiknya memandang sekilas pada teman di sisi. Terasa bersalah juga dia melayani kegembiraan sahabatnya acuh tidak acuh sahaja.
“Alhamdulillah, rezeki kami, Shah. Dia pun sibuk sangat sekarang ni sampai hujung minggu pun kami pula yang kena datang jumpa dia.”
“Jie, okeylah tu.”
Najihah mengherot bibir gaya nakal. “Aku lagi suka kalau dia yang balik ke rumah kami. Sekurang-kurangnya itulah rumah yang kami beli dengan gabungan rezeki kami berdua. Jadi ada nilai sentimentalnya yang tersendiri.”
“Sekurang-kurangnya jumpa..”
Di akhir kata-katanya, dia boleh merasakan denyutan jantungnya sendiri terasa aneh. Ada kepedihan di situ.
“Sabarlah, Shah.” Bahunya disentuh penuh simpati oleh Najihah. Dia sendiri tahu bagaimana rasanya terpisah dengan pasangan hidup seperti Amishah. Dia tahu pahitnya bagaimana kala menanggung rindu.
Cuma nasibnya lebih baik…
Benar kata Amishah….sekurang-kurangnya dia masih dapat bertemu suaminya saban minggu…

8 comments:

  1. kak tyea.. kenapa tulisanya rapat2.. huhuhu/// tapi saya da baca.. heheh... buat la dia jumpa khusyairi.. rindu.. hehehe

    ReplyDelete
  2. nak lagi ...
    asal sikit sgt

    ReplyDelete
  3. pendeknyeeee.....
    bile laa khusyairi nak tau kan...
    ntah2 nanti die jdie org yg terakhir tau bukannye yg pertame....sume org pon macam dah tau jee...

    ReplyDelete
  4. pendek giler n3 neyh


    ~~misslolita~~

    ReplyDelete
  5. x pe xpe..biar pendaek asal kerap...e hari ksali bole??
    lalalaaaaa

    >niCk<<

    ReplyDelete
  6. thanks, all my loves..hihi :
    Nak tiap2 hari tu mungkin boleh dipertimbangkan..hihi..sorrylah pendek. Sebab kenalah stok cite..saya pun bukannya dapat tulis tiap hari kan?Hihi...tp insyaallah takkan sampai seminggu sekalilah...Huhu

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts