Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Wednesday, July 21, 2010

Mr & Mrs BFF 36

Hai, korang...aku terlambat siket sebab cik celcom ni asyik mengada-ngada..dia layan aku macamlah aku tak bayar dia..huhu..sedih ada marah pun ada..kalau x sebab takut gila, aku mesti asyik membebel aje sepanjang masa tunggu dia connect...huhu..okeylah, sambungan seterusnya yer..and, I wanna share something..I'm in love with someone!!! ...ok..sambung baca..( ada yg nyampah ke baca ? sorry..Hihi..)


Juadah dihidang di depan mata langsung tidak menarik hatinya. Dia akhirnya meminta diri kembali ke pejabat. Menyepikan diri di dalam surau.

Solat zuhurnya berlalu sepi. Hatinya tidak tenang namun dia sudah berusaha sesungguhnya untuk menjadi khusyuk. Tidak habis dia berdoa pada Yang Maha Kuasa. Kalau bukan kepadaNya, harus kepada siapa lagi dia mengadu?

Amishah!

Seketika bayangan wanita itu menyerang minda. Telefon di sisi segera dicapai. Lama dia membelek dan akhirnya dia menggagahkan diri mengarang mesej buat bertanya khabar.

“Saya harap puan boleh banyak berehat. Demi kandungan puan. Kurangkan stress. It’s not good.”

Kepalanya diangguk akur. Berkali-kali walau perlahan. Dia ditemui jatuh terbaring di surau sekolah selepas waktu mengajar. Mujur saja dia berhasil ‘menghalau’ Najihah dan Ilyas sebelum kedua orang manusia itu tahu tentang keadaan dirinya yang sebenar.

“Tekanan darah puan rendah. Banyakkan berehat. Jangan lupa makan. Sebab gastrik puan pun dah semakin teruk.”

“Insyaallah, doktor.”

“Minumlah susu selalu ya.”

Amishah angguk lagi. Dia pernah dilanda masalah tetapi masalah ini nampaknya berhasil menghentam dirinya luar dan dalam. Kerana Khusyairi, dia sering sukar tidur, hilang selera makan.

“Apa pun, puan…saya cuma nak nasihatkan puan. Kalau puan betul-betul nakkan bayi dalam kandungan puan ni, tolong ikut cakap saya.”

Ah, usah ditanya..sudah pastilah dia sangat-sangat memerlukan bayi pertamanya ini. Buah hati pengarang jantungnya. Buat peneman dirinya andai nanti dia dan Khusyairi…

“Okeylah, puan boleh dapatkan vitamin di luar.” Tangannya diusap lembut.

Dengan seulas senyuman di bibir, Amishah keluar meninggalkan bilik rawatan bercat biru muda itu. Doktor berbangsa india itu banyak membantunya sejak dia memilih untuk menjalani pemeriksaan di sini.

Selesai mendapatkan ubat dan menjelaskan bil, dia segera kembali ke dalam kereta yang dihantarkan Najihah ke mari sebentar tadi. Saat dia sudah bersedia menghidupkan enjin, kiriman sms di telefon bimbitnya menarik perhatian.

“Ah!.”

Kiriman sms Khusyairi! Keluhan terlepas dari bibir spontan.

Assalamualaikum, sayang abang….

Abang minta maaf sangat-sangat atas apa jua kesalahan abang. abang cuma nak tahu isteri abang sihat ke tidak. Jangan banyak sangat fikir. Pastikan tidur dan rehat sayang cukup. Abang tak ada kat sana nak tengokkan sayang.

Kalau diikutkan sakit hatinya, mahu saja dia membalas. Antara satu :

Tak payahlah awak susah-susah nak menipu. Saya tahu saya tak ada pun dalam fikiran awak sejak awak balik sana. Saya tahu jaga diri saya.

Atau pun ini :

Saya bencikan awak! Fullstop!

Tapi entah kenapa, jari-jemarinya cuma kaku memegang telefon. Khusyairi!!

Butang merah dipicit. Sesaat dua, telefon bimbit itu gelap-gelita.


11 comments:

  1. ala,,,
    sedikit kecewa,,,,
    sian syairi,,,.
    shah,,,jgn la wt syairi cm tu,,,

    to k.tyea : in love wif someone eh,,,suke nyer die,,,hepi utk k.tyea,,,

    ReplyDelete
  2. haha..Miz ruha..harap u x sempat baca first post I tadi..haha..buat malu jer..

    ReplyDelete
  3. nyampahnye dgn mishah ni....ade mslh xnk setelkn btl2...bincang la..nyampah kot ngan spesies mcm ni..buat pihak len terseksa je!

    ReplyDelete
  4. suke2,..
    cite k.tyea n amishah,..
    ngeh3;p

    ReplyDelete
  5. Tyea dah jatuh cinta?? betul? dgn jejaka yg dlm mimpi aritu ker? sapa nama dier ekk? lupa plak...kekeke
    tahniah..

    Tyea,boleh tak suruh amishah tu jgn majuk lagi..tak suker arr..

    ReplyDelete
  6. ala... mishah... cuba la awak tu berterus terang je kt ri yg awak sakit hati... citer je yg si gedik tu dtg ketuk pintu & ckp awak maid ri... huhuhu.. cian kt ri & cian kt mishah gak... yg plg cian, baby la...

    ReplyDelete
  7. ala, cedey nye...
    mishah ni, cbe la tny lu, jgn cepat buruk sangka...
    kak tyea....
    nk lg....

    ReplyDelete
  8. k.tea....cewahhh....love kat sape tu~~~???
    huhuhuuuu....

    p/s tuk mishah>mengada r ko....pkir r kat hubby ko gak...

    >>niCk<<

    ReplyDelete
  9. k.tyeaaa~~~cewaahhhhh...love kat sape tu~~~~???
    hahahahaaa...
    p/s tuk amishah:jgn dok mngada sgt...pkir r sket kat hubby ko tu...

    >>niCk<<

    ReplyDelete
  10. cepat le setelkan masalah...aishh..

    ReplyDelete
  11. ish..mishah2x...
    x settle lg problem..
    erm n3 pndek la k.tyea..
    nak lagi...nak lagi..(:

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts