Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah
Powered By Blogger

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Monday, November 15, 2010

Mr & Mrs BFF 59

Dia lupakan pandangan marah Nurainah tengah hari tadi. Sebaik sahaja jam menginjak ke pukul 5, dia bergegas meminta diri hinggakan Aisya memandang pelik padanya.

Untuk pandangan pelik menagih penjelasan itu, Khusyairi sekadar tersengih sendiri. dia sengaja mahu pulang awal supaya Nurainah tidak sempat mencarinya. Nanti digertaknya lagi supaya dia mengikut anak gadis Datuk Rahman itu ke sana ke mari. Malas! Buat apalah dia menyusahkan diri melayan Nuraina yang sudah pasti menyebalkan hati itu.

Lewat pukul enam, dia sudah berada di rumahnya. Melihat peti sejuk yang kosong sedangkan perutnya pula mula berbunyi, akhirnya dia menekan nombor telefon Mc Delivery.

“Burger pun burger lah.” Detiknya dalam hati.

Hendak memasak pun, bukannya ada apa-apa di dalam peti sejuk yang boleh dibuat makan. Hendak turun ke pasar, jangan harap. Kalau ke restoran sendirian pun, serupalah macam makan di rumah.

Dengan perut kosong yang semakin pedih, dia mengisi masa lapang itu melayari internet. Bergerak dari Berita Harian Online ke blog yang sering dia kunjungi sebelum akhirnya dia terhenti pada laman web Malaysia Airlines.

Tiada apa sangat promosi yang ditawarkan namun tetikusnya sudah dihalakan ke arah ‘departure’. Sudah lama dia tidak pulang ke Kuala Lipis. Hampir enam bulan.

Departure : Kota Kinabalu

Arrival : Kuala Lumpur

Dia memilih-milih tarikh yang sesuai untuknya memohon cuti. Paling elok sama ada hari khamis dan jumaat atau isnin dan selasa. Jadi dia ada 4 hari tempoh bercuti. Dan kalau Datuk Rahman lapang dada, boleh dia minta cuti sampai 5 hari. Melepas lelah di kampung dan boleh juga…

Wajah mulus Amishah berlayar pantas ke ruang fikirnya. Apa khabar Amishah ya? Kandungannya bagaimana?

Hari itu dia baru berniat mahu bertanya khabar dan berbual santai namun Amishah sudah mematikan talian. Tidak rindukah Amishah padaku sebagaimana aku semakin terasa begitu padanya?

Bayi yang sedang dikandungnya itu anak mereka bersama. Kalau dia tidak salah, tidak lama sahaja lagi Amishah akan melahirkannya. Sekilas senyuman terlukis di bibir. Tidak disangka-sangka, dia dan Amishah bakal bergelar papa dan mama. Sebagaimana yang dia selalu bisikkan pada Amishah dulu.

Akan mengikut iras siapa anak itu ya?

Hurm, kalau matanya, biarlah menyerupai mata Amishah yang galak. Bulu matanya pun lentik. Kalau kulit, elok ikut warna kulitnya yang tidak terlalu cerah dan tidak pula gelap. Hidung….kalau serupa mamanya, mesti comel!

“Shah…”

Tapi akankah Amishah menerimanya semula? Setelah apa yang dia lakukan. Menceraikan Amishah hanya kerana dia tidak diberitahu tentang kehadiran bayi mereka dan ditambah pula dengan sikap diam diri Amishah yang semakin lama semakin cuba menjauhkan diri.


p/s penaja : Okey..okey, aku tau...pendek kan? ala, kak tyea, x puas baca, baru nak feel...sambung cepattt....yelah, dah arif dah tp ini jer yg aku mampu tau. huhu...n entah2 ada yang kebosanan bab shah dan ri x juga bersama..sabar ya, belum sampai masanya agi..Huhu..apapun, tq sampai ke bawah ni...sayang u all...(^_^)

8 comments:

  1. belum komen, owner blog ni dah komen awal2 ye..............ri...ri..., alasan yg tak munasabah langsung!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. a'ahh.. mmg pendek pun, x sempat nak feelings... hopefully ada good news drp percutian khusyairi kali ini....

    selamat hari raya aidil adha, k.tyea drp hafiz & ibunya... (^_^)

    ReplyDelete
  3. Hahaha...korang janganlah gitu...
    Selamat ari raya gak tuk Hafiz n ibunya...

    ReplyDelete
  4. citer neh kalau dibukukan pon mesti satu n3 x smpi 2 muka surat pon kan...hehehe... bilelahkan nak merasa menatap blog kak tyea ni lelame cket???....hahaha....:)

    ReplyDelete
  5. nurul : ko mengata blog akak yer? huhu...

    ReplyDelete
  6. hehehe... akak jgn la marah
    Nurul just provok akak tuh.
    So, akak kena la sahut cabaran dia.
    Panjang-panjangkan la entry ceta ni. Biar 1 entry tu ada 3-4 mukasurat. Okey??? ;D

    ReplyDelete
  7. ginger : mana ada marah..hihi..marah2 sayang jer tu...

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts