Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Friday, December 3, 2010

Mr & Mrs BFF 65

Khusyairi bingkas menyelak gebar di tubuh. Astaghfirullah...Dia beristighfar panjang mengenangkan mimpinya tadi. Jauh benar dia mengharap sampaikan Amishah muncul di dalam tidur.
"Pergilah ambil wudhu dulu. Mak dengan ayah tunggu." Kamariah meninggalkan pesan sebelum berlalu keluar dengan kepala masih tergeleng-geleng. Anaknya sudah gila bayang nampaknya sampaikan tersenyum-senyum dalam tidur memanggil sayang. Kalaulah Amishah lembut hati dan sudi menerima anaknya kembali, dialah yang paling bahagia.
Solat mereka selesai tidak sampai lima belas minit. Dalam hening doa Latiff, Khusyairi mengharap sesuatu dalam doanya sendiri. Kalau memang ada jodoh lagi antara dia dan Amishah, tolonglah bukakan jalan perdamaian dan penyatuan untuk kami.



"Mishah dah fikir masak-masak ke?." Soalan pertama Haji Rusdi sebaik sahaja dia melabuh punggung ke kerusi. Amishah menguis-nguis nasi lemak di pinggan. Hilang seleranya makin menjadi-jadi sejak kehadiran Khusyairi semalam.
"Abah ingat, lebih baik Mishah beri Ri masa. Mishah tenangkan fikiran. Pergi bercuti. Nanti barulah buat keputusan."
Keluhan nipis terlepas dari celah bibirnya. Sudu di tangan diletak kembali ke dalam pinggan. Awal-awal subuh Mak Biah menyediakan nasi lemak, namun seleranya tak terusik langsung.
"Entahlah, abah. Mishah pun sibuk sekarang. Petang ni dah kena ke KL mengiring budak-budak tu pergi pertandingan reka cipta."
"Mishah..." Pandangan Haji Rusdi tepat menikam anak matanya. "Jauh dalam hati kamu, abah rasa kamu masih ada perasaan pada Ri,kan?."
Jauh? Tak payah jauh, dia memang masih cintakan lelaki itu tapi hatinya jadi tawar mengenangkan kedudukannya dalam hati Khusyairi. Lelaki itu tidak mengiktiraf kedudukannya sebagai isteri kepada umum. Malah perempuan bertubuh ramping itu...oh, dia jadi lemah semangat.











p/s penaja : Eh, pendek eh? Betul....nanti kejap aku curi2 sambung lagi. Bapa aku dah sampai tu. Nanti dia marah tengok aku duduk main laptop lama2. Dia ckp ngabiskan duit....sorry....

2 comments:

  1. pendek pun pendek la..
    janji puas ati..hehehe

    ReplyDelete
  2. huhu.. moga misha terbuka hati terima Ri. Ri kena cerita siapa nuraina tu. adehh

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts