Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Friday, December 3, 2010

Mr & Mrs BFF 66

Perjalanan dari Kuala Lipis ke Kuala Lumpur memang tidak indah jika dibayangkan. Dia berkali-kali mengubah kedudukan duduknya. Mungkin kerana kandungan yang semakin membesar, dia jadi makin tidak selesa duduk lama pada satu-satu tempat.
Tapi apa yang lebih menyeksanya sekarang ialah 2 perkara. Panggilan demi panggilan dari Khusyairi, berselang-seli dengan mesej dan ini..lelaki yang duduk di belakangnya ini yang tidak henti-henti merenung.
Ada apa sebenarnya dengan Ilyas?
Sudahlah dia keletihan. Ditambah-tambah pula dengan perangai aneh 2 lelaki ini. Eh, anehkah perbuatan Khusyairi yang cuba merebut hatinya kembali?
Aneh...
Sebab dulu dia nekad membuang, sekarang terhegeh-hegeh nak mengutip...
Tapi...
okey, mungkin tak seaneh perbuatan Ilyas....



Amishah segera mengarahkan Wafiya membawa begnya masuk ke bilik yang sudah disediakan untuk mereka berdua. Memandangkan cuma ada seorang murid perempuan yang dia iring, dia diminta berkongsi bilik saja dengan Wafiya.
Di bilik sebelah pula, Ilyas berkongsi bilik dengan Farhan dan Ramesh Sundra.
"Wafi mandi dulu ya? Lepas tu kita turun makan." Dia memberi arahan dan Wafiya terus mengangguk akur. Tuala di dalam beg dikeluarkan sebelum anak manis pasangan doktor itu berlalu masuk ke bilik air.
Jauh perjalanan tadi masih terasa. Dia baru berniat mahu melelapkan mata barang setengah jam bila telefonnya berdering 3 kali. 3 sms yang masuk.
-Sayang, dah sampai ke?
- Rindunya....if only you are here...
- please reply me, dear......

OhTuhan....dia rasa seperti mahu menjerut leher sendiri. Rasa hatinya berbelah-bahagi. Dia mahu membalas kiriman mesej itu dan menyatakan rindunya tapi itu memang sama sekali tak wajar! Tak semudah itu dia mahu menerima Khusyairi kembali.

2 comments:

  1. ok. serius memg pendek. tp, nasib baik entri ada dr x de. huhu

    ReplyDelete
  2. amishas jgn lama2 tw hehehehehe..
    khusyairi yeah chaiyookkk

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts