Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah
Powered By Blogger

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Friday, October 22, 2010

Special N3..SKSI...

Aku saja coretkan sikit kat sini beberapa bab tapi dalam bentuk ringkas aje. Enjoy..pada yang rindu nak baca, silakan..with all my love.

Senyumannya kelihatan di bibir. Direnungnya mataku lama. Aku yang tidak perasan sudah tersebut nama Alishah mengerutkan dahi kurang mengerti.

“Nama dia Alishah ya, bang? Cantik nama tu. Mesti orangnya pun cantik, kan?.”

Untuk soalan itu, mulutku terkunci sendiri dan saat terlihat ada air jernih bergenang di pelupuk matanya, mulutku semakin kukuh terkunci.

“Abang?.” Matanya tepat merenung ke dalam mataku.

“Boleh tak for these few seconds, Sofea peluk abang lagi?.”


***************

Hujan lebat yang mengirimkan kedinginan yang bukan sedikit malam semalam telah melewatkan aku untuk bersolat subuh hari ini. Bersolat sendirian memandangkan si buah hati sedang mengalami keuzuran.

Kedinginan hujan itu satu lagi alasan namun selebihnya aku sukar hendak melelapkan mata sebenarnya. Semuanya gara-gara sofea.

Sofea yang aku tinggalkan sedang menangis sendirian di rumahnya semalam. Sofea yang aku takuti akan menghalang aku daripada memasuki syurga Ilahi. Sofea yang tidak pernah aku layani.

**************

Melalui hari-hari berikutnya, semakin mendera perasaan lelakiku. Entahlah tapi aku sudah mula merasakan Alishah sedikit dingin denganku. Dua hari lalu, dia membenarkan aku mula masuk ke pejabat. Aku membantah kerana aku lebih tenang berada di sisinya.

Tapi yang tenangnya aku, bukan dia. Dia sudah mengaku dan berterus-terang mengatakan hatinya benar-benar luka dan perlukan masa untuk menerimaku seperti dulu.

“Tapi, Isha..”

“Isha nak belajar biarkan abang tak ada di samping Isha sepanjang masa. Abang ada tanggungjawab lain jadi abang kenalah bertanggungjawab.”


2 comments:

  1. isha dh tau ke yg dia khwn ngn sofia??
    isha sbar2...

    ReplyDelete
  2. salam tyea.
    sedih lah plk bca enovel nie.
    cian kat alisyah.
    pe2 pn xsbar nk dpatkan nvel tyea.

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts