Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah
Powered By Blogger

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Tuesday, December 7, 2010

Mr & Mrs BFF 68

Makan malam dijadualkan bermula pada jam 8. Selesai membersihkan diri, dia terus membawa Wafiya turun ke tingkat bawah. beberapa orang guru pengiring daripada sekolah lain sudah duduk-duduk bersama anak murid masing-masing. Di satu sudut, Ilyas bersama Farhan dan Ramesh sedang duduk berbual.
menyedari kehadiran mereka, Ilyas melambaikan tangan memanggil. Amishah menarik tangan Wafiya menyertai mereka.
"Awal turun?." sapanya mengukir senyuman.
"Lepas maghrib tadi, bosan tak ada apa nak buat dalam bilik. so, baik turun awal. kan Farhan, Ramesh?."
Dua orang anak itu angguk laju. "Lepas makan nanti nak discuss semula tentang design kapal tu. takut kena tanya macam-macam."
"Yelah, betul tu. Nak bincang kat mana?."
"Bawah ni pun okey juga. tapi saya lupa nak bawa kapal tu turun sekali. nantilah.."
"Eh, it's okay. bagi aje kunci bilik. saya pun nak naik ke atas lepas ni sebab phone tertinggal. takut pula ada important call. biar saya ambil." Amishah memintas lekas. Risau juga dia kalau-kalau abah atau emaknya nanti menelefonnya. Tadi dia memang malas hendak membawanya turun makan. Malas kalau Khusyairi menelefon lagi.
"Tak apa ke?." Ilyas merenung sekilas wajah Amishah.
"Tak apa. benda kecik aje."




Wafiya bersama rakan-rakannya sudah mengikut Ilyas ke lobi hotel. Dia segera naik sebaik sahaja selesai Wafiya makan. Seleranya terbantut sikit bila melihat lauk-pauk yang dihidangkan semuanya berminyak.
Amishah memilih untuk mengambil kapal rekaan terlebih dahulu sebelum ke biliknya. Kapal yang direka kemas itu disimpan elok di atas meja kopi. Diambilnya saja dan terus dibawa masuk ke biliknya.
"Eh, mana pula dia ni?."
Di atas meja sudah dibelek. Cadar dan selimut juga dialihkan tapi apa yang dicari tidak ditemui. mana pula ni? takkan hilang kot? saku beg pakaiannya diseluk. kosong. dalam beg tangan juga tiada.
dalam pada dia ralit mencari-cari itu, seseorang tiba-tiba mengetuk pintu. siapa tu?

7 comments:

  1. uit sapa tu??? Kusyairi kew??? klu Kusyairi xpe la.takut la plak bila fikir kemungkinan pompuan jahat tu muncul n buat bukan2 kat amisha. huhuhu...

    ReplyDelete
  2. jabatan pencegah maksiat keee...hehehehe
    ntah ntah ilyas tu de niat jahat x die kan ske kat amishah...sbb uh khusyairi rase cam x sedap hati jeee...hahahaha memandai jee wat andaian...hehehe papepon kaktyea tambah laa lg lame giler tunggu. :)

    ReplyDelete
  3. huhuhu tw xpe.. jgn laa uwg jahat

    ReplyDelete
  4. Ilyas kot..gatal betul si Ilyas tu..sama mcm Nuraina..wawawawawa

    **Hai Tyea...

    ReplyDelete
  5. Hopefully Khusyairi yg datang...harap sangat... Tak molah Ilyas ke yg tetiba g atas ambil kesempatan nak jumper Mishah... huhuhu..

    ReplyDelete
  6. nak kusyairiiiiiiiiiiii....

    >>i<<

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts