Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Thursday, August 12, 2010

SKSI & bahasa kenegerian

Salam ramadhan..lemah ye pose? Hihi..oklah tu dapat tahan lapar, dahaga n nafsu..haha..oh ya, baca tajuk macam serius aje perbincangannya ye? Hihi..Hurm..speaking of SKSI, ada agi tak yang masih ingat cite tu? Ingat tak sapa watak2 dia? sapa tau, angkat tangan tinggi2..Haha..sedihnya kalau ada yg dah lupa..untuk yg masih ingat,tepuklah kuat-kuat..cikgu suuuka korang...tepuk..tepuk..haha..sebenarnya kan, setelah sekian lama ( dasar Cik Siti yg tak tahu nak sabar..)..tadi Cik Nadia dr Kaki Novel called..tengah2 aku tidur sebab dah lemah..haha..terkejut beruk dengar phone bunyi terus angkat bila recognize number office diorang..dia cakap macam2, perkenalkan diri and sebagainya, dalam keadaan aku mamai dan suara baru bangun ( suara halus, lemah dan menggoda...haha), aku tak dengar sangat pon apa dia cakap..Hihi,sorry cik nadia..aku kira2 dah beberapa kali diorang call, aku mesti tengah tidur..hihi,naik menyampah kot kak jazlina dengan cik nadia..hurmm..cik nadia tu minta beberapa benda untuk novel manja kesayangan aku tu n tanya beberapa perkara. Aku yang mamai ni pon tak berapa nak paham, tanyalah semula. Tup tup, cik nadia pon tak paham rupanya..apa yang dia tak paham? cakap2 akulah..Haih, inilah susahnya kalau orang sabah pure macam aku bercakap dengan orang semenanjung nun..Haha.macam itik berbincang dengan kucing..yelah, aku cakap sabah betul..haha..orng semenanjung tak biasa dengar 'a' dekat hujung perkataan..biasa dengar 'e' aje kan? Hihi..bila aku cakap, "Bukan saya sudah kirimkah itu?." . Cik nadia akan ulang lepas beberapa saat, dengan nada blur,,"Err..apa dia, kak?.". haha..gitulah sampai akhir perbualan..kesian kan? aku bukan apa, seganlah nak cakap macam org sana..tak pandai..keras lidah ni..hihi..haih, macam manalah nak kawen ngan Cik Sufian kalau gini gayanya yer? Haha...diaaaa lagii....nyampah..haha.

4 comments:

  1. Lepas tu apa jadi dgn SKSI Tyea? dorang approove for publish ke Tyea? aduhh..aku sudah tidak sabar nih..

    memang keras lidah kalau kita tiba2 nak tukar slang kan..aku pun kdg2 cam tu jugak..adakala nya boleh plak tershashul cakap melayu sarawak sedangkan diawalnya bukan main konpiden ckp melayu semenanjung..hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha...wendy, biasalahkan kita org borneo..hihi..oh ya, insyaallah novel 2 akan keluar tahun ni, itu kata cik nadialah..doakan cepat keluar..hihi..

    ReplyDelete
  3. syukur..rezeki Tyea la tu..
    kalau betul dlm tahun ni, dah tak lama lagilah tu..
    lbh krg dlm 4 bulan lagi sblm kedatangan tahun depan kan Tyea kan...kekekeke

    ReplyDelete
  4. wen, jangan kata awak..saya ni dah termimpi-mimpi tak sabar nak tunggu..tapi yelah kan, ada banyak gi karya orang lain yg nak diterbitkan kan..so kena bersabar ajelah jawabnya..hihi

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts