Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Saturday, January 17, 2009

so what? 3

Apsal kepala aku pedih semacam jek ni? Eh, nak angkat tangan pun x leh? Apa ah dah jadik kat aku?
“Hah, dah sedar pun.” Eh, itu sora macam sora…
“Mak?.”
Kat depan aku, mak ngan ayah berdiri cam patung. Tenong aku sama cam time dia ugut nak kawenkan aku lu. Hrr….scary tul mak ni.
“Hah, skang mak dah x memain g. klua wad ni, mak akan nikahkan ngko. Xde rayu2. mak dah letih.”
“Apa, mak?.”
Mak jegilkan mata. “ Apa…apa…jan nak pura2 tekejut ah. Mak dah nyampah.”
“Makkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.”


Tangan aku masih lenguh gi mak dah nak nikahkan aku. Aduh, kalau ikut hati ni, nak aje aku lari. Tapi mak cam tau2 je plan aku.
IC ngan ATM card aku soma dia dah sembunyi. Hee…geram..geram..nak mintak kesian kat ayah pun, hampeh. Nampak bayang mak aje dia dah jadik takut. Ni kan pla nak menangkan aku lawan ngan mak 2.
Aku x nak kawen. Aku masih skolah. Huahauhua…mak…ples, mak. Hana x kuar umah g pas ni, mak……


“Apapun alasan ko, ko x yah cakap ngan mak. Ko cakap ngan bakal laki ko nanti. Nak kuar umah, nak race…nak apa pun…hah, gtau kat dia. Kita tengok dia bagi ke x.”
“Mak?.”
“Hmm…” mak geleng2 kepala. “ Toksah ah ko nak buat muka cemberut ko 2. tambah x lawa lagi ada.”
Mak? Sampai ati mak?
“Mak ni jahat ah. Kejam.” Aku teriak sekuat yang aku mampu. Padan muka mak.
“Iya, memang mak ni jahat. Bab 2 agaknya dapat anak nakal cam kamu ni.”
Gulp, merah muka trus. Malu aku mak ni.



Malam ni aku nekad nak chow dari rumah. Bad dah tunggu aku kat ujung simpang dekat umah nenek dia. Kitorang nek keta kancil dia lari p Kuantan. Nak wat camna, kena ah aku numpang umah akak dia.
Ngan beg sandang ( underwear je yang aku pack ), aku cuba tarik tingkap pelan2. kang kasar2 mak ngan ayah dengar pla. Dah ah mak 2 skang dah sensitive sangat telinga dia. Bunyi kucing ngiau pun dia dah tuduh aku nak lari.
Fuh, nasib bek x bunyi apa2…hehe…aku tutup balik tingkap pelan2 gak. N then renung jap bilik aku. Alala…sedeh plak ati nengoknya. Yelah, dah enam belas tahun aku tido kat bilek ni. Sapa x sedih..huahaua…
“Bye, mak, ayah…hani…fiz…oh, sedihnya hatiku ini…”


Lau owang cakap cahaya bergerak paling pantas, hah, dengar pla cite aku yang kembang kempis idung lari kat tengah2 gelap ni.
Laju…laju yang amat. Aku dah x nampak apa2 g dah melainkan bayang c Bad. Antu2 yang owang kampong slalu cite 2 pon x sempat kuar time aku lalu depan diowang.



”Hana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.”
Ah?
Hantu ke? Ahhhh….hantu? Tapi sora tu…eh,mak? Eh, camna dia leh taw plak ni?
Rasa nak pecah idung aku ni bab udara berebut nak kuar. Ish, yang nak lalu kat rongga idung aku ni napa? Heee…..
Punye ah penat aku lari and rupanya mak yang tunggu aku? Mana budak Bad hantu ni p ah?


Dah abis satu badan aku kena bantai ngan mak. Sakit.!!!!!!!!!
Depan2 Bad and 1 family dia plak 2. mak pukul aku cam dah pukul anak rimau ah. Guna batang penyapu nenek c Bad.
“Mak, jangan mak. Sakit!!!!!!!!!!.”
“Taw ko sakit eh?.”
Aduuuu…..mak, sakit. Mak tarik beg aku sampai tekeluwak soma underwear aku. Ahhhhhhh…..bra kesayangan aku yang color hijau tompok2!!!!!!!!!!!!!!


“Aku terima nikahnya Hana Fatihah binti Khairuddin dengan mas kahwinnya dua ratus ringgit tunai.”
“Sah.”
“Sah.”
“Argggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhh.”
Pang.
“Apsal melalak ni?.”
Aku tengok keliling. Soma owang tengok aku. Ah, peduli apa!!! Aku x nak kawen. Ah…….
Ayah dah tengok aku len macam. Yelah, anak dia yang baru je jadi bini owang jerit depan owang ramai. X ke malu..
Laki aku pun tengok semacam. Laki?


Semuanya dah x tentu skang. Kena pindah tinggal ngan hubby yang garang, kena pindah skolah. Bingung aku. X tahan.
“Hana x suka ah pindah2 skolah ni.” 2 ah aduan aku bila kitorang sampai jer kat umah Fikri. Kondo…lawa gak dia hias.
“Bis 2, hana nak kengkawan hana ejek hana?.”
“Mak ni. Diowang xkan brani punya nak ejek hana. Hana kan anak mak. Soma orang takut.”
Selama ni mana ada orang nak kacau aku. Diorang x berani lah. Skali aku dah kluakan penumbuk, cikgu pon cam tikus. Tapi skang…aku pla yang kena jadik tikus.



Aduh, camna ni?
Aku ngantuk sangat ni. Tapi nak tido mana? Xkan nak tido ngan Fikri kot? Ee…x sanggup aku. Seram.
“Huarghhhhhh.” Hah, memang aku nak tido sesangat skang. Dah ah kena cuci pinggan pas makan. Buatkan dia kopi. Mana ah aku besa buatkan air ni. X taw tang mana jadik manis kopi 2.
“Hana!!! Air apa ni?.” Dia teriak. Dekat ngan telinga aku yang satu ni. Haih, awas ko lau rosak gegendang telinga aku ni.
“Air kopi ah.” Dengan selambanya aku jawab.
Nak tau apa dia buat pas tu? Dia baling mug yang penuh ngan air panas 2 kat lantai. Habis pecah. Apa aku x tergamam.
“Hana p kemas soma ni skang.”
Hah? Ternganga aku tengok dia, dia langsung x nak tengok muka aku. Slalu ngan mak aku mesti dah jawab tapi ngan laki sorang ni…huih, menyeramkan tul.




Huarghhhh.
“Tak reti tutup ke mulut tu lau nak nguap? X sopan langsung.”
Gulp. Fikri dah siapkan kerja dia ke? Aku terus pura2 tegakkan badan. Concentrate kat TV. Hah? Dah gelap.
“Abang dah off. Cepat masuk bilik. Dah lewat ni.”
Kuang hajo. Suka ati atuk nenek dia aje off kan tv. Owang nak tengok pon x leh ke? Kedekut.
“Hah, apa g ngomel 2? Cepat masuk bilik.” Garangnya jantan ni. Benci.
Pelan2 je aku ikut dia kat blakang. Jumpa aje katil, aku trus duduk. Fikri ngan selamba monyetnya tukar baju depan aku. Naseb bek aku x jerit. Hehe…dah besa tengok geng2 bukak baju pun.
“Meh, tido.” Ajak Fikri. Aku angguk je tapi dalam ati ni, rasa nak pecah. Bila dia letak je tangan dia kat rambut aku, aku pon….
“Arhhhhhhhhhhhhhhhh

3 comments:

  1. adeh..
    pecah usus perut aku....

    leh lak kantoi ngan mak dia....

    pasni nikah terus jerit..
    bab tu klaka tu..
    kene lempang sedas...

    hahahaha...

    ReplyDelete
  2. lollipop..cepat2 g jumpa doktor taw..usus dah pecah, bahaya gila tu..

    ReplyDelete
  3. hahaha kelakar... suka baca...
    teruskan usaha

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts