Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah
Powered By Blogger

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Saturday, January 17, 2009

so what? 6

“Abang, makan yer. Hana masak bubur ni.”
Kenalah aku jadik ayu sket. Owang sakit, xkan nak ganas2 kan. Gpun bapa rimau ni kan….
“Ko p ah konsert g. x yah balik umah.”
Alah, merajuk rupanya. Tapi memang aku rasa serba-salah sangat skang ni. Iyelah, aku x ambik taw pun dia demam. X makan plak 2. mana aku taw dia sanggup tunggu aku balik nak teman dia makan.
“Ok, hana mintak maaf. Abang makan ya.”
“X nak.”
Hmm….”Ok, abang nak marah hana, marah ah. But please, u must finish this first.”
Walaupun burok jer owang tua merajuk, tapi layan bapa rimau ni aku x rasa nyampah pun. Dia nampak g comel adalah. Hehe…


Ri ni, dah masuk 2 ari kitorang ambik cuti sesama. Tasha n geng pun dah call napa aku x p skolah.
Xpelah. Untuk bapa rimau ni, aku sanggup wat apa jer. Hehe..sejak bila aik? Ntah ah, aku rasa dia ni tul2 cam abang aku. Dia sebenarnya bek taw cuma susah nak nampak. Owang2 tertentu jer yang bleh nampak.


“Abang nak makan apa malam ni? Bubur g?.”
Dia geleng. Muka manja dia 2 still x reti nak hilang. “Leh masak yang len x tuk abang?.”
“Ok. Bapa rimau nak makan apa?.”
“Bapa rimau?.”
Hehehe…syok tengok muka nak merajuk dia 2. “Abang sayang nak makan apa?. Hahaha…”
Gelinya nak panggil sayang2 ni.


“Hana.”
“Napa?.”
Wat pengetahuan korang, sejak aku jaga bapa rimau ni demam, kitorang tido sesama atas katil. Aku x takut bab aku taw dia memang weak. X larat nak wat apa2. hehe..
“Ko taw something x?.”
“Hana ni macam2 yang hana taw.”
“Pandai ah ko.” Bapa rimau terus gelak. Tapi pelan jer. Nengok dia ketawa, tetiba aku pun ikut sama. Dia tengok aku, aku tengok dia.
Dup dap dup dap.
“Ko taw x ko ni sebenarnya cantik?.”
Hah? Dup dap dup dap.

“Hana.”
Eee ...aku x nak angkat muka. Ah, malunya.
“Alah, xkan bab malam tadi dah jadik pemalu plak?.”
Ya, bab malam tadi ah. Ko senang jer cakap bab ko lelaki. Ko yang p wat aku jadik cam ni.
“2 abang baru kiss2. dah malu cam ni.”
Hehehe…biar, aku tetap gak nak malu.


“Sayang, malam ni x yah masak ah. Abang beli lauk jer.”
“Lah? Iye ke? Bagusnya. Cam 2 ah, bapa rimau. Baru best. Hana ni dah nek muak asyik nak masak2.”
“Aik? X ikhlas rupanya. Dah ah masak x sedap. Masin sangat, masak mee pun manis ngan masin.”
“Bagus2. Mngata g ah. Mulut 2 nanti kena ngan penumbuk sulung hana, hah baru padan ngan muka x ensom 2.”


Weekend cam ni, aku ingat nak balik kampung jumpa mak. Rindu ah dah lama x jumpa. Nak balik umah mentua, aku pun x taw ah aku ni ada mentua ke x. bab bapa rimau x pernah cite pun pasal family dia. Gambar2 pun xde kat umah ni.
Tapi tah apa malang nasib, tetiba plak aku pitam time nak turun tangga. Nasib bek ada bapa rimau. Hehe…cam ada jodoh jer kitorang ni.
Ingat pitam cam 2 jer, rupa2nya lengkap 1 pakej. Muntah kat badan bapa rimau n malamnya aku demam. Demam plak bukan alang2. sampai nak nangis2 2.
Hah, ini ah aku. Selalu cam ganas jer tapi lau nak tengok aku jadik wanita sejati, tunggu aku demam. Sure jadik anak kecik.


Aku pon x pasti aku manja2 ngan bapa rimau ni bab aku sayang dia or aku saja nak cari perhatian. Style aku memang cam ni lau ngan mak.
“Jom, abang mandikan.”
“Hah? Eh, x tak nak ah plak sampai camtu skali. Orang bleh mandi sendiri apa?.” Hmm….lau mandi pon dia nak tolong 2, bukan demam g dah 2. OKU 2.
“Lah. Xkan malu kot? Abang dah pernah nampak ko bukak baju. Dah nampak benda 2 pun.”
“Hah? Bila?.”
“Entah…”
Ahhhhhhhhhhh………………..x mungkin…benda 2..benda apa yang dia nampak?????



Haih, lega plak rasa kepala otak aku ni bila dah makan panadol. Sok bleh lah aku p skolah. Rindu ngan kengkawan dah dua ari x jumpa. Gpun SPM bukannya lama g.
Kembang-kempis idung, dah bulan sebelas. Nanti gagal, bapa rimau suh plak aku jadik mak kang. Oh, x nak aku...aku ni muda sangat g. Nanti x taw jaga anak camna? Dia nak ke tolong aku?
Gpun, bukan senang taw nak deliver baby. Mak cakap memang sakit abis ah. Lau x tahan, ada yang nangis2 depan doktor. Hehe..2lah, taw wat jer..


Pas mandi, aku p dapur. Tengok bapa rimau masak. Champion gak laki tua ni taw. Kejap jer dah siap masak ayam sambal. Pas 2 masak2 g, siap plak sayur sawi goreng.
Uih, hebat plak bapa rimau ni...
Nak jugak blaja ngan dia pon...ah, x payah ah. Kan dia dah pandai masak. Lau dia nak makan sedap, masak sendiri ah. Hahaha...


Time aku concentrate abis dengar cikgu ajar kat depan, tetiba plak bapa rimau terjongok kat pintu kelas. Soma kengkawan aku tengok dia cam nampak actor hollywood jer.
“Eh, I’m so sorry 2 interrupt but I need 2 c my sis, Hana.” Wah, show off jer bapa rimau ni cakap omputih.
X sempat g cikgu cakap, aku ngan bangganya trus bangun. Bapa rimau tarik tangan aku p keta dia. Eh, bapa rimau ni!!!
“Sayang, abang kena outstation ah.”
Outstation? Hmm...
“Bila?.”
“Ari ni gak. Till next week. So, camna ngan sayang? Sape nak antar g skolah? Jemput? Berani x tinggal sorang kat umah?.” Macam2 bapa rimau tanya.
Perasan something x? Hehe...dia caring sangat taw. Aku plak pura2 ah cool. Tapi sebenonya aku takut gak. Tido sowang kat umah.
“Nak wat camna eh?.” Aku garu kepala ( dah kena marah ngan bapa rimau suh pakai tudung tapi x sampai seru g ah ).


Exam tinggal bape lama g....aku plak kena ponteng. Memang lah pengetua dah bagi green light tapi aku gak yang rugi taw.
So, nak cover rasa bersalah 2 aku pun study gak lah kat umah. Malam2 plak awal g aku tido. Lambat2 kang, hah, maunya aku x dapat tido. Lampu pun aku x off langsung.



Tengah2 aku tido lam ketakutan, tetiba aku rasa ada tangan peluk aku dari belakang. Sapa ni?
Ahh...jangan ah dia apa2kan aku. Aku ni still virgin lagi. Hah....
“Hana.”
Eh? Cepat jer aku pusing kepala. Bapa rimau? Camna lak dia leh ada kat umah? Ntah2, ni orang nyamar kot.
“Abang ah. X kenal dah?.”
“Tul ke?.” Aku terus on lampu. Muka dia ....hahaha...bapa rimau tul ah. Muka dia dah masam bab aku x cam muka dia.
“Alah, sorry. Sora 2 dah len sket.”
Hehe...tapi tul2 aku happy lak bila dia balek ni. Rindu ke?

3 comments:

  1. alahai bestnya...
    sweet je hana ngn fikri...
    tahniah tuk writer...

    ReplyDelete
  2. besh3
    sambung r lagi..
    law akak wat novel kan besh??!
    x nk try ker??!
    ada bakat nih..
    huhuhu
    +[o_0]+

    ReplyDelete
  3. best..heheh..tergelak sorang2 baca cite ni..good job!!!heheh..(^_^)

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts