Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah
Powered By Blogger

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Sunday, February 1, 2009

so what? 10

Lah, dia rupanya yang duduk sebelah aku dalam flight balik Malaysia dulu tu. Alamak, satu hospital rupanya.
Hahaha…dah lah dulu aku berahsia dengan dia, alih-alih dia dah taw pulak sekarang. Nasib baik dia tak ungkit apa-apa pasal tu lagi.
“Nanti kalau free, saya nak belanja awak minum petang. Boleh ya?.”
“Kalau tunggu saya free, sampai bila-bila pun saya memang tak free.”
Dia kerut kening. Hehehe…”Sampai bila-bila pun saya ni sentiasa ada harga tau. Takkan pernah jadik free.”
“Oh!. Suspend aje. Ingatkan tadi betul-betul takde masa free.”
Aku cuba sembunyi aku punya rasa nak ketawa ni. Tak sopan pulak karang aku ketawa depan orang laki.


“Mama, jom pegi makan KFC ma.”
“Eh, sayang tak ingat mama pesan erk? Kita tak bleh makan makanan bergoreng kerap sangat. Nanti sakit.”
“Mana ada. Last time mama bawa Asha makan KFC, last month tau. Remember?.”
“Amboi…amboi..baby ni. So, u’re telling me that u want to eat KFC every month?.”
Cepat aje dia angguk kepala. Baby..baby…
“So sorry, dear. This time I’ll treat u on lunch but not at any fast food restaurant.”
“Mama!!!!!!.”
Aku terus bagi satu kiss manja kat pipi Asha. Orang ramai yang lalu dekat dengan kitorang tengok-tengok pun kami tak kisah. Kitorang tak wat salahkan?
“Baby, please. Next week kita pergi makan KFC. Mama promise.”
“Really?.”
“Yes, my dear. Next month mama belanja anak manja mama ni makan seketul ayam goreng KFC.”
“Only a piece???.”
Hahaha….jangan harap mama nak biar anak mama ni suka sangat makan fast food yang tinggi sangat kalori 2.


Kerja doktor ni orang selalu idam-idamkan. Mula-mula aku dengar orang teringin sangat nak jadi doktor ni ialah cousin aku, Maisara. Wah, dia tu memang gila-gila sangat nak jadi kaya.
Dia cakap, doktor ni dahlah gaji besar, dapat satu pangkat pulak kat depan nama tu, popular dan macam-macam lah. Sampai dia sanggup hafal text book sains dia. Tapi kesian, last-last dia cuma jadi pharmacy assistant aje sebab walaupun dia hafal semua fakta dalam buku tu, aplikasi yang dia gagal.


Lepas dah buat rutin pergi lawat patients kat wad, aku keluar makan dengan Dr.Laila kejap. Lepas ni pulak ada meeting dengan big boss. Nak taw perkembanganlah tu.
Aih, memang tiring kerja ni. Ni elok lagi ni aku boleh balik jam 6 kengkadang. On call pun taklah kerap sangat. Tapi ini pun Asha dah mengomel. Complaint mama dia ni dah tak nak balik rumah.
Oh, baby…kalau bleh, mama ni nak duduk rumah aje…


Huh, punya banyak cakap big boss hari ni…dekat nak tiga jam kitorang meeting. Masuk pukul empat, sekarang dah pukul…hah, 6.55?????
Ops, aku belum sembahyang and aku kena cepat ambil Asha. Hajah kalsom nak balik rumah anak sulung dia hari ni…..
“Eh, Dr.hana.”
Ops, sikit lagi aku terlanggar mamat ni. Hehe..senyum ajelah.
“Jom kita pergi makan. Kat bawah tu aje.”
“Alamak, saya kalau boleh memang nak ikut awak tapi ni dah lambat sesangat. Nak balik ambik my daughter.”
“Daughter? U’ve a daughter??.”

8 comments:

  1. bila gak nyer kuar fitri tu yek???
    hehehe...kalo kuar plak mesti habis plak citekan...
    whatever lah...memenag best...
    x sabo nk ikuti kisah strusnyer...
    Tahniah vat Tyea...

    ReplyDelete
  2. haha..
    best..sapa doc 2 ek?
    wtak bru ek writer???
    fikri g mne??
    rndu lah plk ngn part dia ngn hana..huhu

    ReplyDelete
  3. adoi mne fikri ni....
    kang bini dia kena kebas org bru tau...

    huhuhu n3 kali ni pendek sgt....
    x puas bace....

    pape pon keep up da gud work....

    ~rina~

    ReplyDelete
  4. Tyea mmg ade bakat tulis novel lah...

    ReplyDelete
  5. boile nak upload lg???
    x sabar nak tau

    ReplyDelete
  6. tyea nt sambung cepat2 yer. x puas bace citer tyea.
    - oewyn -

    ReplyDelete
  7. salam..
    mana fikri pergi nie?
    dah lama x muncul2...
    cepat la siapkan part 11 plak..
    dah x sabar nie nak tau...
    huhu..

    ReplyDelete
  8. sye da bce so what 1-7 dri blog penulisan2u...
    tp knp so what 10 nie xsme dgn yg akk post kt penulisan2u...???
    bole x akk reply kt blog sye..
    realstoryofme.blogspot.com

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts