Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Friday, February 13, 2009

An AnDaLuSia's StOrY 15

Time hujung minggu macam sekaranglah aku bangga jadi penganggur bertauliah. Sebab adik-adik tak sekolah hari ni, dapatlah aku sambung tidur. Mak pun tak kisah sebab dia tahu aku penat. Yang penting sembahyang subuh jangan tinggal.
Semalam pun aku sungguh-sungguh tolong mak siapkan bekas bunga telur. Majlis dah dekat sangat. Tinggal tak sampai sebulan aje lagi.
Jam aku bunyi jam dua belas, baru aku bangun. Terus mandi dan tukar baju tidur. Perut dah lapar kan…
Waktu aku tengah syok sendiri menyanyi nak turun ke bawah, baru aku sedar ada orang tengah syok juga tengok aku. Hah?
“Adoiiiiiiiiiii…”
Apa ke malang dibuatnya. Dah lah dia tau aku bangun waktu matahari dah tegak atas hidung, dengar pula suara maha merdu aku ni. Tapi lebih memalukan bila dah jatuh tergelongsor kat tangga.
“Mak.”
Semua orang gelak aje. Bukan nak tolong. Nasiblah baik kaki ni masih boleh gerak.
“Liya?.”
Ah, aku malu ni. Sakit-sakit ni pun sempat juga aku lari naik atas balik. Berdentum juga pintu bilik kena hempas. Kurang ajar!!!!
Apa dia buat kat rumah ni pula? Siap tengok tv pula dengan family orang. Apa dia dah tak ada tv sendiri kat rumah dia tu? Belilah baru. Menyibuk kat rumah orang lain kenapa????





“Kak liya, jom makan.”
Malu memang malu tapi nak buat macam mana lagi. Perut dah menyanyi. Seharian ni dah berkurung dalam bilik sebab takut kena gelakkan lagi.
“Liya, ambil pinggan ni susun kat meja.”
Aduh, baru perasan nak jadi anak raja tunggu kena hidang makanan depan mata, dah kena suruh pula. Tapi aku buat juga. Tak susah mana pun. Janji dapat makan.
“Ok. Dah siap. Cepat mak, nak makan ni.”
“Ops, tunggu dulu. Air tak hidang lagi tu.”
“Eh, sejak bila pula kita kena hidang air waktu makan ni, mak? Kan mak cakap tak baik untuk perut. Nanti kembung. Buncit.”
“Hidang ajelah. Dah siap pun atas peti sejuk tu.”
Ok..ok…walaupun Farah tak banyak kerja. Rania pun tunggu nak makan aje kat meja tu. Aku ajelah nak buat semua.
Bila semua dah sedia, aku terus duduk kat kerusi paling hujung. Biasanya sebelah kanan aku, Rania yang duduk tapi malam ni kerusi sebelah tempat aku duduk semuanya kosong.
Tunggu punya tunggu, Adib pula turun.
“Eh, apasal Adib pula duduk kat sini?.”
“Kenapa pula?.”
“Rania kenapa duduk jauh pula?.”
“Kenapa?.”
Aik, lapar sangat kot budak dua orang ni sampai dah tak dapat menjawab soalan orang rasional sikit.
“Apa-apa ajelah korang.”
Mak senyum. Farah senyum. Semua orang pun nak senyum. Peramahnya…
“Assalamualaikum.”




“Ehemm..”
Alamak…dia ni tak boleh tengok aku senang agaknya. Ni hati aku dah nak meletup ni. Karang betul-betul meletup, niaya. Aku belum rasa jadi isteri orang tau.
“Saya minta maaf pasal tadi.”
“Hmmm…” maunya aku tak mengamuk dia datang time aku memang dah buka tudung. Yalah, mana aku tau dia nak datang join makan malam. Takkan aku nak pakai tudung kat rumah kot.
Aku rasa malu and rendah diri. Dia dah nampak sebahagian rahsia aku. Yang aku susah-payah simpan selama ni. Sekali lagi. Aduh, makin murahlah nampaknya aku kat mata dia.
“Tapi cantik rambut tu..sanggul macam tu.”
“Bos.” Aku mula nak marah ni. Jangan ungkit !!!!!
“Really.. I swear to God that this is the first time..”
“First time?.”
“Eh, second time I see your hair…it was beautiful and still beautiful.”
“So?.”
Dia kerutkan dahi. Tengok dia pakai baju melayu siap dengan songkok sekali..okeylah, I admit that he’s handsome…a very good looking guy.
“Hmmm…rasanya saya teringin nak terus tengok rambut tu.”
What??? Apa biadab sangat ni??

11 comments:

  1. heh ske2..smbung lg ek..

    ReplyDelete
  2. a'ah ibu pon ske...
    cepat skit smbung!!!

    ReplyDelete
  3. hahaha
    best...
    cpat2 smbng tau...huhu

    ReplyDelete
  4. kah3...lwk2..
    smbg ag kak..

    ReplyDelete
  5. kah...kah.... kelakar ye, gelihati pun ada. i like it. teruskan ye dik.................

    ReplyDelete
  6. best...best....baik boss terus-terang je terus...x yah nk bg clue lg...liya nie cam slow plak....hehehe....

    ReplyDelete
  7. haha..apela lmbt sgt armand nie..

    ReplyDelete
  8. arhh...
    besh nyer cite neh...
    ske2...

    ReplyDelete
  9. hahaha...
    Liya neh comey r..
    hahah..
    mcm x paham jew yg bos ske kt dy..haha
    ske la cite neh..
    (>,<)v

    ReplyDelete
  10. juz a nice story..
    taknan sambung lagi ker yang ni?

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts