Klik?

Maha Suci Allah

Maha Suci Allah

Kata saya...

MAAF. MAAF. MAAF.

1. Andai terlewat update.
2.Andai terlalu pendek.
3.Andai tak memuaskan hati.

Monday, February 16, 2009

so what? 14

Kalau dua kali sebelum ni, aku lari kali ni dia macam dah boleh tau aje tindakan aku. Cepat aje dia tarik tangan aku. Walaupun semua orang dah tengok, dia tetap tahan.
“Please, hana. Ini bukan macam yang sayang nampak, ok?.”
Bila dia dah genggam macam ni, aku yakin dia memang takkan lepas lagi dah. Untuk mengelak tetamu lain terus tengok kitorang, aku ikut aje bila dia dah bawa kami pegi kereta dia.


“Mama, siapa ni ma?.”
Asha dah nangis sejak tadi. Aku peluk dia kuat-kuat. Mestilah dia takut tengok mama dia kena wat macam ni.
“Mama? Dia anak kita ke, hana?.”
Tak sempat aku nak angguk, dia terus cium and peluk Asha. Tambah menjerit Asha dibuatnya. Fikri ni pun, terburu-buru sangat.
“Ini papa, sayang. Papa Asha.”
“Mama..”


“Tolong bagi hana dengan Asha masa. Hana mungkin ok tapi anak abang tu..”
Fikri senyum.”I’m glad that you use that phrase, my daughter.”
“Ya, bang. Dah memang anak abang, takkan hana nak pertikaikan pula. Asha anak abang.”
“Ok, tapi sayang tolonglah pujuk anak kita terima papa dia ni.”
“Insyaallah, bang.”
Insyaallah…aku tidak mampu berjanji sebab Asha ni tak berapa suka lelaki. Kecuali dengan atuk dan acu dia aje, dia mesra dan manja.


Happy? Maybe.
Sekarang fikri dah selalu jemput aku pergi dan balik kerja. Ada juga dia cuba pergi seorang jemput Asha kat tadika tapi Asha menangis nakkan aku. Nak tak nak, kenalah juga dia pergi jemput aku.
Perasaan aku kat fikri masih macam dulu. Aku memang cintakan dia. Tapi aku takut hal yang sama akan berulang. Mummy dia yang tak boleh nak terima aku ni? Lagipun fikri tak pernah cakap pun pasal family dia.


“Mama, malam ni kita jemput kawan mama dinner ya?.”
Hah? Asha dah terima papa dia ke? Lepas malam kemarin dia mengamuk kat KLCC bila fikri nak suapkan dia makan sampai basah baju papa dia?
“Mama?.”
“Kawan mama? Auntie sara?,” Saja aku nak uji.
“No, not her. Kawan mama yang semalam tu.”
Aku kerut dahi.”Mana pulak mama ada bawa kawan mama semalam.”
“Mama. Kawan mamalah.”
“Siapa?.” Hehe…
Masam muka Asha. “Okay, papa Asha.”


Malam ini, alhamdulillah semuanya jadi sempurna kembali…seperti yang selalu aku doa dan harapkan.
Asha dah semakin mesra dengan papanya dan aku bahagia tengok mereka begitu. Semoga ikatan kasih di antara hati-hati kami ini akan berkekalan hendaknya.

11 comments:

  1. hehehe...skenyer..
    cam nak habis je tyea..
    ermm..x lg kot..
    ???...

    ReplyDelete
  2. thnks writer...
    dah lm tnggu n3 cte nie..
    last2 de gak...hihii
    sk sgt ngn hana n fikri...
    hope diaorg akn jd hepi fmily g2...huhu

    ReplyDelete
  3. ngeeeee..
    sweeetnyer dorang..
    ske2..
    tp sape dak laki yg pggl fikri papa tuh..?
    nie yg excited nieh...
    nk lgi,,nk lgi..

    ReplyDelete
  4. alaahh ckit nyer..
    nk lg~
    kemane fikri milang sblum nehh?

    ReplyDelete
  5. he..he..
    ape dh jd for those a past few years actually?
    really wonder y?

    ReplyDelete
  6. hehehe, akhirnya ketemu jugak fikri n aisha tu. tp masih banyak benda x terjawab. knape fikri tinggalkan hana dlu?

    ReplyDelete
  7. yes, ksih syg fikri n hana ternyata kuat.
    cuma nk thu pe yg jd few years ago..

    ~rina~

    ReplyDelete
  8. hehe..
    mesti asha syg papa die..
    da leh trime fikri..
    sape la budak yang pggl papa tu kan..?
    urmm..anak buah fikri kot..?

    ReplyDelete
  9. ala..
    nape cket sgt..
    tpi besh r,...
    best2..

    erm,
    tpi sape baby tu??
    knape fikri tinggal kan hana dlu??
    knape fikri tu jhat sgat x cri hana??
    x sabar nye nak tau..

    kak tyea cepat2 la smbung cite neh..

    ReplyDelete

cakap aje..saya layan..

Popular Posts